05-Cartes Personnages

Publié le par SWTCG

Although Star Wars is known for its grand space battles and sweeping planetside engagements, its stars that shine the brightest are its characters: Jedi Masters, Sith Lords, bounty hunters, politicians, and even droids. In the Character arena, good and evil get up close and personal and fight toe-to-toe.

The rules of combat are the same in the Character arena as they are in the Space and Ground arenas. Instead of starfighter squadrons, incredible walkers, or infantry platoons, each Character card represents a single, usually unique, personality in the Star Wars galaxy. There are the most popular characters: Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, Padmé Amidala, Darth Sidious, Darth Tyranus, and Jango Fett. There are less well-known ones as well: Zam Wesell, Watto, Elan Sleazebaggano, and Dexter Jettster. Of course the most popular supporting characters can also be found there: Yoda, R2-D2, C-3PO, Boba Fett, and Jar Jar Binks.

Of all the arenas, the units you play in the Character arena have the most varied of the three types of abilities: activated, static, and triggered.

Activated abilities are those that you choose to perform by paying a cost. For instance, the ability " Your opponent chooses one of his or her units in the Character arena. Tap that unit unless your opponent pays 3 Force," is an activated ability. Activated abilities are easy to spot: they always start with a cost, followed by an arrow (), and then the effect.
Static abilities are always "on." For instance, "As long as this unit is in the Character arena, each of your Clones gets +1 power," is a static ability. Generally, static abilities last "as long as" a specific condition exists.
Triggered abilities are perhaps the trickiest of the three, because you have to remember to use them when the opportunity arises. For instance, "When the battle phase starts, if Obi-Wan's Starfighter is in the Space arena, remove all damage counters from Obi-Wan's Starfighter," is a triggered ability. Abilities that start with the word "when" are always triggered abilities.

Character abilities run the gamut from the most benign ("When this unit is discarded from the Character arena, draw a card") to quite powerful (" Your opponent chooses and discards a card from his or her hand.") Some Characters can even use the Force to increase their battle prowess, prevent damage, or deflect it to an adversary.

Another, more advanced, element that is unique to the Character arena is called stacking. Stacking allows you to combine different versions of the same unit together to make it faster, stronger, and more durable. You can stack up to four different versions of the same unit. You do so by choosing one version to be the top of the stack and putting each other version underneath it. Use all of the top unit's card features and ignore the one's stacked underneath it. For each card stacked underneath it, the top one gets a +10 speed, +1 power, and +1 health.

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Bien que Star Wars soit connu pour ses grandes batailles spatiales, celles-ci sont réalisées grâce aux personnages : les Maîtres  Jedi, les Seigneurs  Sith, les chasseurs deprimes, les politiciens et même les droids. Dans l'arène de Personnage, le bien et le mal s'affrontent.

Les règles de bataille sont lse mêmes dans l'arène de Personnage, que celles de l'arène Espace et Terrains.

De toutes les arènes, les unités que vous jouez dans l'arène de Personnage ont les plus variés de trois types de capacités : activée, statique et déclenchée.

Les capacités activées sont ceux que vous voulez jouer en payant un prix. Par exemple, la capacité "Votre adversaire choisit une de ses unités dans l'arène de Personnage. Engagez cette unité à moins que votre adversaire ne paie 3 point de Force," est une capacité activée. Les capacités activées sont faciles d'apercevoir : ils commencent toujours avec un prix, suivi par une flèche () et ensuite l'effet.
Les capacités statiques sont toujours "actives". Par exemple, "Aussi longtemps que cette unité est dans l'arène de Caractère, chacun de vos Clones reçoit +1 en force," est une capacité statique. Généralement, les capacités statiques dernières "aussi longtemps" qu'une condition spécifique existent.
Les capacités déclenchées sont peut-être les plus délicates des trois, parce que vous devez vous souvenir de les utiliser quand l'opportunité survient. Par exemple, "Quand la phase de bataille commence, si Obi-Wan's Starfighter est dans l'arène Spatiale, enlever tous les comptoirs de dommage d'Obi-Wan's Starfighter," est une capacité déclenchée. Les capacités qui commencent avec le mot "quand" sont des capacités toujours déclenchées.

Les capacités de personnage dirigent la gamme du plus bienveillant ("Quand cette unité est débarrassée de l'arène de Personnage, piochez une carte") à tout à fait puissant ("Votre adversaire choisit et se défausse d'une carte de sa main.") Quelques personnages peuvent même avoir recours à la Force pour augmenter leurs prouesses de bataille, prévenir le dommage, ou le détourner à un adversaire.

On appelle un autre, plus avancé, l'élément qui est unique à l'arène de Personnage en empilant. Le fait d'empiler vous permet de combiner de différentes versions de la même unité ensemble pour le rendre plus rapide, plus fort et plus durable. Vous pouvez empiler jusqu'à quatre différentes versions de la même unité. Vous faites ainsi en choisissant une version pour être le haut de la meule et en vous mettant la version au-dessous de cela. Utilisez toutes les caractéristiques de carte de l'unité supérieure et ignorez celui a empilé au-dessous de cela. Pour chaque carte empilée au-dessous de cela, le premier reçoit une +10 vitesse, +1 force et +1 santé.

 

Publié dans Apprendre à jouer

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